Зарахування до 1 класу 

дивитись тут

Повідомлення

Куньєвський навчально – виховний комплекс повідомляє, що відкрито роботу телефонної гарячої лінії для надання консультацій батькам першокласників у зв’язку з численними зверненнями до Міністерства освіти і науки .
Гаряча телефонна лінія Міністерства освіти і науки з цього питання:

(044) 481-47-68

Дитина іде у перший клас. Чи готова вона до школи?

Часто батьки вважають основними показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, уміння читати, рахувати, знання віршів та пісень.
Однак не тільки це впливає на успішність навчання. Адже формування даних умінь передбачається програмою для першого класу.

ПОРАДИ БАТЬКАМ:

ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

Зовсім не слід:

• змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор, оцінювати все, що робить малюк, так як оцінюється діяльність учня;
• "проходити" з дитиною програму першого класу, насильно замінюючи гру навчанням.

Необхідно:

  • прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;

· навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час. Учити дитину случати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої дії і досягнення;

· формувати світогляд дитини, знання:

  • про довкілля, про себе (прізвище, ім'я, адресу), про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі);
  • про своє село, місто, вулицю;
  • про явища природи (пори року, їх послідовність, місяці кожної пори
    року, їх загальну кількість і послідовність; дні тижня, частини доби);
  • про Сонце, дощ, сніг;
  • про урожай, борошно, із чого роблять хліб, цукор;
  • про улюблені книжки, вірші, казки, пісні, відомих письменників, художників, композиторів;
  • про дорослих людей (за віком, професіями, за своєю вихованістю-
    невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні й непорядні люди);
  • про сучасну техніку, транспорт.

"Яким буде старт, такого чекай і фінішу"

Довідка

про дошкільну освіту 5-річних дітей

Ст.8 Закону України "Про дошкільну освіту " передбачено , що сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних закладах або забезпечувати дошкільну освіту в сім’ї. Примусово ніхто не буде готувати дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання. Отже, дві сторони важливої справи: перша- відповідальність і бажання батьків, друга- відповідальність держави за створення доступності і безоплатності дошкільної освіти.

Обов’язкова дошкільна освіта для дітей старшого дошкільного віку є необхідністю. Адже це переваги для дитини: це — дитина і колектив, дитина і соціум, розвиток дитини, дитина і майбутнє шкільне навчання. Тому відсоток охоплення дітей старшого дошкільного віку щорічно зростає.

Ніяких спеціальних програм, про які часто згадується в ЗМІ, для організації роботи з дітьми старшого дошкільного віку не потрібно. Дошкільна освіта у межах Базового компонента здійснюється за Державною базовою програмою, яка є основною. У роботі також можуть використовуватися додаткові програми, що схвалені для використання в певному регіоні науково-методичними радами обласних інститутів післядипломної освіти.

Обов’язковість дошкільної освіти для п’ятирічок не означає заміну дошкільної освіти на шкільне навчання. Діти не повинні сісти за парти, як першокласники в школі, навчатися писати, читати тощо. Провідною діяльністю залишається гра. Одним з основних завдань педагогічних колективів буде створення розвивального середовища для дітей.

Дітей старшого дошкільного віку будуть приймати до ДНЗ протягом календарного року. Тому це не означає, що дітям старшого дошкільного віку необхідно відвідувати дитячий садок саме з першого вересня. Батьки повинні вибрати час, коли віддавати дитину в садок, враховуючи при цьому стан здоров’я.

Обов’язковість дошкільної освіти не означає, що діти повинні перебувати у ДНЗ протягом дня та кожного дня. Законом України "Про дошкільну освіту” (ст.11) за бажанням батьків може встановлюватися гнучкий режим роботи, який передбачає організацію різнотривалого перебування дітей, в тому числі і короткотривалого.

Ніяких документів про отримання дітьми дошкільної освіти не передбачається. Прийом дітей до першого класу здійснюється відповідно до наказу Міністерства від 07.04.2005 № 204 "Про прийом дітей до 1 класу ЗНЗ”, яким передбачено, що для зарахування дитини до 1 класу, на ім’я директора ЗНЗ подається копія свідоцтва про народження дитини та медична довідка встановленого зразка.

Роботу з дітьми будуть проводити педагогічні працівники, які мають відповідну педагогічну освіту. У ДНЗ це вихователі, музичні керівники, психологи. До роботи будуть залучатися ще й соціальні педагоги та вчителі шкіл.

Разом з Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти, Національною академією педагогічних наук України міністерством буде розроблено орієнтир для педагогів та батьків щодо досягнень у розвитку дітей старшого дошкільного віку, а також методичні рекомендації з питань наступності в роботі ДНЗ та початкової школи.

 

ПАМ'ЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ

ПЕРШОКЛАСНИКІВ

"Від п'ятилітньої дитини до мене тільки крок.

Від новонародженого до п'ятилітнього - страшна відстань".

Л. Толстой

1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з дитиною. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім'ї.

2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтеся справами і проблемами дитини.

4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.

5. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії селом.

6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.

7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп'ютері до 30 хвилин.

8. Привчайте дітей до самообслуговування і формуйте трудові навички і любов до праці.

9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім'ї зі своїми правилами і обов'язками.

10. Пам'ятайте, що діти — не прості продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну долю.

 

Зразки завдань для майбутніх першокласників

  Допомогають виявити (і тренувати) рівень наочно-схематичного мислення (вміння користуватися схемами, умовними позначеннями), розвивають увагу.

 

Лабіринти

 

Знайди відмінності
Дитина розглядає малюнки1-2 хвилини, потім розповідає про знайдені нею відмінності.